
Louhi
”Louhi Cosmetics” oli osa Sample Text Oy:n somemarkkinointia.
Lähtökohtana oli vastata kysymykseen: ”Entä jos Kalevalasta tuttu hahmo X olisikin alan X yritys?” Kohdalleni osui Louhi kosmetiikkabrändinä. Lähtökohdaksi valitsin kylmän pohjolan teeman ja tutustuin tarkemmin Louhi-hahmon taustoihin. Kävi ilmi, että Louhi on kykenevä muuttamaan muotoaan, mikä oli erittäin sopivaa tähän teemaan. Inspiraation lähteinä toimivat goottityyliset kosmetiikka- ja kauneusbrändit.
Louhea usein kuvataan vanhana noitana tai hirviönä, mikä toi haasteita projektiin. Hetken aikaa mielessä pyöri idea siitä, että ilme olisi ollut esimerkiksi jokin ”visual fx / maskeeraus” -kosmetiikkabrändi, mutta tämä tuntui huijaukselta ja haasteen sivuamiselta. Lopulta useamman idean pohjalta päätin jatkaa idealla yhdistää elementtejä taikuudesta, kylmästä pohjolasta ja tuoda esille itse hahmo Louhi, mutta täysin sivuuttaen hirviömäisyyden. Yritin kuitenkin säilyttää eräänlaisen mysteerisyyden ja kylmyyden Louhessa.
Lopuksi loin erilaisia mockuppeja siitä, miltä brändi voisi näyttää eri tuotteissa ja paikoissa. Lisäksi prosessista ja lopputuloksista kuvasin ja editoin videon sosiaalisen median alustoillemme.
